poniedziałek, 14 marca 2016

Rozpakowanie, bo nie unboxing

Niedawno trochę marudziłem o wyzwaniach i postanowieniach czytelniczych. Ku mojej radości i zdziwieniu zostałem jednym z trojga laureatów wyzwania "26 książek 2015" portalu literackiego Granice.pl.
Czas więc na mój pierwszy post rozpakowawczy - bo nie lubię słowa unboxing.
Ciekaw więc byłem sporej paki - 26 książek - jaki będzie ich dobór. Czy typowo kierowany tym co czytam, czy może coś będącego wyzwaniem dla moich zwyczajów?
Paka prezentowała się tak:
Nie dziwię się, że kurier użył wózka.
Napięcie rośnie...

Oto i one:
Edward Follis, Douglas Century - Tajny agent
Yi Mun-yol - Nasz skrzywiony bohater
Bernard Werber - Imperium mrówek
Joakim Zander - Pływak
Bair Irincheev - Wojna zimowa
Rhys Bowen - Pieniądze to nie wszystko
Violetta Wiernicka - Rosjanie w Polsce. Czas zaborów 1795-1915


Patrick Deville - Pura Vida. Życie & śmierć Williama Walkera
Tomasz Gorazdowski - Przez trzy Ameryki
Tomasz Stężała - Pułkownicy 1944. Tom I
Grzegorz Kozera - Króliki Pana Boga
Sian Price - Listy z frontu
Dorota Masłowska - Więcej niż możesz zjeść
Snajperzy Drugiej Wojny Światowej
Romain Sardou - Fraulein France


Mons Kallentoft - Na imię mi Zack
Mary Roach - Bzyk
Joanna Pypłacz - Krzyk Persefony
Ewa Ornacka, Karolina Szymczyk- Majchrzak - Pajęczyna strachu
Marek Dutkiewicz - Jolka, Jolka, pamiętasz?
Brandon Mull - Pięć Królestw tom II Zielony Rycerz


Mariusz Urbanek - Kisielewscy
Emily St. John Mandel - Stacja Jedenaście
Marta Guzowska - Wszyscy ludzie przez cały czas
Pierce Brown - Red Rising Złoty Syn, Złota Krew


Będzie czytanie! Thrillery, kryminały, dużo historii, fantastyka, postapo, intrygująca groza, a nawet podróże, Masłowska której nie znam, nietypowa proza i biografie. Właściwie nie ma tu nietrafionych pozycji, więc kolejkę czytelniczą mam zapełnioną na długo. A Wy, czytalibyście?